Hatar bussar

Varför kan bussar aldrig gå i tid för?
Igår kväll så kollade ja sl för att se när jag var tvungen att åka imorse. På sl så stod det att jag skulle ta tre olika bussar, men allt som allt så skulle det ta 1 timme och 23 minuter. Jag brukar inte gilla och åka buss men ja tänkte att det kanske skulle vara skönt  eftersom ja skulle åka så tidigt + slippa stå och trängas på tågen.

Morgonen började med att den första bussen kom någon minut försent, men under åk tiden så fick bussen startproblem vid en station. Lovar att vi stod stilla i typ 5 min. och det resulterade till att ja missade nästa buss med 2 min. Då var ja tvungen att ta en annan buss om åkte en omväg för att ta den tredje bussen som också åkte en liten omväg.

Till praktiken som började 8.30 kom jag 8.40 (inte så farligt kan man tänka sig). Men enligt sl om allt skulle ha gått som det skulle så hade jag varit framme 10 över 8. Det tog totalt 1 timme och 50min att åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0